Ruilen en retourneren

Niet tevreden over je product? Geen probleem! Je kan de fiets of het accessoire natuurlijk retourneren.

Wil je een DeskShaper of Loopfiets retourneren? Kies dan voor "Accessoire Retourneren".

Wil je een voordrager van Popal retourneren? Kies dan voor "Fiets Retourneren".

Fiets Retourneren

Accessoire Retourneren

Let op! De fiets kan enkel binnen 14 dagen en in volledige nieuwstaat retour gezonden worden. Is er iets mis met het product op de verpakking? Neem, dan contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de retourkosten?

Retourkosten Fiets
De kosten van het retourneren van een fiets zijn 25 euro. Er wordt een een PostNL label toegezonden waarna je de fiets zelf naar een PostNL punt kunt brengen (geen ophaalservice). Voor klanten uit België wordt er een ophaalopdracht met DHL ingepland.


Retourkosten Accessoires en loopfietsen
Als je een product wilt retourneren, dan kun je het pakket zelf naar een DHL servicepunt brengen, of laten ophalen door de bezorgdienst:


Servicepunt
Breng je pakketje zelf naar een DHL servicepunt wanneer dit jou het beste uitkomt en verstuur het pakket voor 4,99.


Ophaalservice
Laat je pakket thuis of op elk gewenst ander adres ophalen voor 6,49.


Let op! Dit zijn de retourkosten voor Nederland. Stuur je een product retour vanuit België? Bekijk dan de Belgische pagina over retourkosten.

Hoe werkt het retourproces?

Wil je een fiets retourneren? Klik op Fiets Retourneren en volg de stappen. Mail de gevraagde informatie naar onze klantenservice en wij zullen samen een retouropdracht inplannen!

Wil je een accessoire of loopfiets retourneren? Klik op Accessoire Retourneren Aan de hand van je e-mail adres en ordernummer kun je jouw retour binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden. Zodra je retour is aangemeld ontvang je een retourlabel in de mail. Met dit retourlabel kun je jouw pakket inleveren bij een DHL punt bij jou in de buurt. Klanten uit Nederland kunnen ook kiezen voor een pick-up met DHL. Wordt het pakket bij je opgehaald, dan neemt de bezorger de retoursticker met zich mee. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Aan de hand van je e-mail adres en ordernummer kun je jouw retour binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden. Zodra je retour is aangemeld ontvang je een retourlabel in de mail. Met dit retourlabel kun je jouw pakket inleveren bij een DHL punt bij jou in de buurt. Klanten uit Nederland kunnen ook kiezen voor een pick-up met DHL. Wordt het pakket bij je opgehaald, dan neemt de bezorger de retoursticker met zich mee. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Wij stellen alles in het werk om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Je hebt een wettelijke afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding wettelijk nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Wij zullen na ontvangst van je retour binnen 5 werkdagen het volgende crediteren:

  • 100% voor een product in nieuwstaat.
  • 75% wanneer de verpakking beschadigd is. Let op, het betreft hier alleen de originele verpakking, niet de verzenddoos!
  • 0% wanneer het product defect is en zonder overleg met de klantenservice retour is gezonden.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt

Kan ik mijn product ook ruilen?

Het is niet mogelijk een product te ruilen. Wanneer je een product terugstuurt d.m.v. het retourformulier zullen wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst en verwerking van je retour terugstorten. Ondertussen adviseren wij je het juiste product al te bestellen via onze website. Je hebt het juiste product dan namelijk de volgende werkdag al in huis. Aangezien je bij ons geen verzendkosten hoeft te betalen, zitten er voor jou geen nadelen aan. 

Oops verkeerd besteld! Kan ik de bestelling nog wijzigen?

Per ongeluk het verkeerde pakketje besteld, een verkeerd adres ingevoerd of zie je toch af van de aankoop? Ons distributiecentrum heeft je bestelling al binnen enkele minuten verwerkt waardoor wij geen wijzigingen meer kunnen doorvoeren. Het is mogelijk om je pakketje te weigeren aan de deur. Zodra wij je pakketje retour ontvangen hebben, wordt het aankoopbedrag minus 4 euro weigeringskosten binnen 5 werkdagen gecrediteerd.